Dead Space

Dead Space
Dead Space är ytterligare ett spel som jag ser fram emot. Efter att ha sett ett par trailers och bilder tycker jag att skräckstämningen verkar riktigt bra, och utvecklarna har flera gånger nämnt att fokus på ljussättning har stått i centrum. En relativt unik funktion är också att man endast ser Isaac Clarkes (det här spelets protagonist) liv på hans rygg och ammon på vapnen, och inte nere vid skärmens hörn. Alltså existerar ingen UI, vilket säkerligen är tänkt att fungera som en nervkittlande skräckhöjare. Spelet utvecklas utav EA Redwood Shores och ska komma till PS3/XBOX360/PC i Oktober 2008, enligt källor. Det ryktas dock om att PC-versionen ska anlända lite senare, något jag inte riktigt är helt säker på. Hur som helst så verkar utvecklarna tagit ett intressant kliv in i skräckgenren med fokus på, i mina ögon rätt saker. Kika själva på denna trailer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0